Ți-am pregătit o listă cu evenimente offline - documentare, concerte, spectacole & expoziții - pentru care merită să ieși din casă săptămâna asta.
Festivalul One World România, offline la București, până pe 20 iunie, online între 21 și 27 iunie
Dacă n-ați prins îndemnul de săptămâna trecută de a vă face musai timp pentru documentarele de la OWR, insist și săptămâna asta. Aveți de ales dintre cele câteva zeci de filme din program și o mulțime de discuții esențiale pentru ce înseamnă lumea trăită din statutul de femeie. O întâlnire cu o regizoare care-a prins deja decenii de artă feministă, o discuție despre cum ar trebui să intervină autoritățile când vine vorba de agresori și una despre accesul la avorturi sigure, un drept din ce în ce mai puțin respectat - doar câteva exemple. Aici, câteva documentare care ne-au dat de gândit în redacția S9 și pe care le găsiți zilele viitoare la cinema sau streaming. (Andra)
Ada Milea și Bobo Burlăcianu, Quantic (Grădina de Vară), București, luni, 14 iunie, ora 19:00
I-am ascultat dimineață pe Ada Milea și pe Bobo Burlăcianu la Morning Glory, matinalul de la Rock FM: s-au dus acolo să-și facă repetiția pentru diseară, iar eu m-am hlizit de luni dimineață în drum spre birou, în ciuda Bucureștiului care mă împresura. Cică o să fie așa: „un concert cu personaje de o tristețe comică zguduitoare. Nici muzică, nici teatru, sau (poate) amândouă exact în același timp.” N-ar trebui să fie o problemă, zic eu. Biletele vândute la fața locului costă 70 de lei și sunt disponibile doar pentru cei vaccinați, testați sau care au trecut prin infecția cu COVID-19. Găsiți detalii pe pagina evenimentului. (Vlad)
Maria Pasenau: The Gender Orchestra, Salonul de Proiecte, București, miercuri, 16 iunie - sâmbătă, 19 iunie, de la orele 15:00
Maria Pasenau, o artistă vizuală foarte tânără din Norvegia, provoacă un dialog intergenerațional, din Nord către Sud Estul Europei, cu o intervenție proprie în colecția de imagini Mihai Oroveanu. În lucrările ei, unde tema corpului e centrală, Pasenau se transformă adesea în subiect, iar instalațiile pe care le face îmbină fotografia cu sculptura. Această întâlnire artistică este ultima din cadrul expoziției EXPO_02_GEN, organizată de Salonul de Proiecte. Dacă vrei să afli mai multe despre artistă și preocupările din arta ei, citește interviul ăsta. (Venera)
Lingua Franca - Proiecție F-SIDES Cineclub 2.2, București, Atelierele Malmaison, joi, 17 iunie, de la ora 20.30
Un film foarte nou, Lingua Franca (2019, r. Isabel Sandoval), care reflectă realitățile uneori complicate, în mod special într-o Americă precum a fost cea condusă de președintele Donald Trump. Un film despre migrația în acel peisaj al Statelor Unite, care și-au înăsprit legislația pe tema asta, dar și despre legături afective la distanță, despre drepturi și recunoașterea identității într-o lume în care ne place să credem că suntem toți cetățeni globali. Înainte de film, subsemnata și Georgiana Vrăjitoru (selecționera cineclubului) stau de vorbă cu Gabriel Gherman, facilitator comunitar în cadru asociației pentru drepturile omului Accept, despre migrația persoanelor transgen. Cât de greu e să treci granițele, când actele tale nu reflectă identitatea ta reală de gen? Proiecția are loc afară, ia cu tine o păturică. Sperăm să țină vremea cu noi. Donația recomandată pentru acces e de 20 de lei. (Ioana)
Katzelmacher. Dacă n-ar fi vorba despre iubire, miercuri, 16 iunie, Teatrul German de Stat din Timișoara, ora 19.30
Un spectacol (cu subtitrare în limba română) după un text de Rainer Werner Fassbinder, în regia lui Eugen Jebeleanu, care spune povestea lui Jorgos, un imigrant grec, și a unui grup de tineri din Munchen. „Katzelmacher e un text care are ecou și azi. Pentru mine, referința cea mai importantă era Teorema lui Pasolini”, povestea Jebealeanu într-un interviu pentru Scena9. „Mă interesa tema asta a străinului care vine și modifică tot în viața celorlalți. Atunci când am făcut nota de intenție la Katzelmacher, am scris-o în franceză – și vorbeam acolo de étrange și étranger, ca un joc de cuvinte, dar e mai mult decât atât: ciudat și străin. Cum se leagă cei doi termeni? De ce străinul e ciudat și care e ciudățenia diferenței? În Katzelmacher despre asta e vorba: apare tipul ăsta și toată lumea e modificată, dar omul ăsta n-a făcut nimic.” (Ionuț)
Foto main: „Lingua Franca” (2019)