Cătălin Moise și Andrei Petroff sunt amândoi cunoscuți pentru materialele video pe care le creează pe canalele lor de YouTube. Moise face eseuri video pe teme culturale grele, Petroff gândește provocări în care combină umorul și gândirea critică. I-am invitat pe amândoi la o conversație deschisă despre ce înseamnă munca unui creator de conținut și care sunt costurile ei personale și de sănătate mentală. Despre responsabilitățile care vin la pachet cu un clip viral și cum își păstrează vocea autentică într-un mediu unde totul e remixat.
Cătălin Moise face, după cum spune singur, „eseuri video despre valurile vieții”. S-a luat la trântă până acum cu teme complicate, pe care le documentează atent și le povestește mai departe: droguri, capitalism, colonialism, crypto, Nietzsche, ca să amintim doar câteva. Andrei Petroff are până acum doar două producții proprii, însă amândouă au devenit virale instantaneu. „Au bubuit”, cum zice el despre cele două video-uri-provocare: într-unul păcălește câțiva influenceri să promoveze un produs inexistent, în celălalt deschide un restaurant fals într-un garaj. Deși video-urile create de cei doi sunt foarte diferite, procesul lor de lucru seamănă mult. Prin volumul uriaș de muncă pe care îl investesc în video-urile lor, prin faptul că lucrează pe cont propriu, prin spirit critic.
Ne-am dorit să-i invităm pe amândoi la dialog în seria Reciproc fiindcă sunt două dintre numele pe care le urmărim cu mult interes în spațiul digital românesc: în ultimii ani am fost cu ochii pe eseurile de câteva ore ale lui Cătălin Moise, iar Andrei Petroff ne-a fascinat prin carisma și umorul care-l definesc. Și am mai avut un motiv: să înțelegem mai bine ce presupune munca aflată sub eticheta generică de „creator de conținut”. Am aflat de la Cătălin & Andrei despre pericolul burnout-ului care stă mereu la pândă, despre efectele expunerii în fața a sute de mii de oameni și cum afectează asta propria imagine de sine.
Cătălin Moise (33 de ani) și-a început viața publică online prin cronicile de film pe care le scria și publica la 14 ani pe Cinemagia.ro. A plecat apoi cu o bursă la Berlin, unde a studiat filosofie, artă, literatură, retorică, științe politice, economie. A urmat un an la Bard College, în SUA, unde a studiat film. În 2014 s-a întors în România și, după multe întrebări și încercări, a deschis o firmă de producție video cu câțiva prieteni. A urmat o lungă perioadă de freelancing, de la filmat nunți, la clienți corporate. În prezent, este cunoscut pentru canalul său de YouTube, unde are 129k abonați care îi urmăresc eseurile video.
Andrei Petroff (22 de ani) este creator de conținut și a devenit viral datorită unui video în care arată cum a reușit să păcălească câțiva influenceri să promoveze ,,Brânza regelui”, un produs inexistent. E recent întors din SUA, unde a plecat să studieze economie, iar mai apoi producție de film la UCLA. Și-a început colaborarea online cu diverși creatori de conținut, până la publicarea primului său videoclip. În prezent, cele două materiale publicate de către Andrei Petroff pe canalul lui de YouTube au strâns fiecare sute de mii de vizualizări în doar câteva luni de la apariție.
Reciproc este o serie de dialoguri video create de Scena9, în care invităm creatori din domenii și generații diferite să se intervieveze unii pe alții.
Mulțumim Centrului de Resurse în Fotografie pentru găzduire & ajutor.