Înainte să-nceapă la Sibiu FITS, cel mai mare festival interanțional de teatru din România, Scena9, împreună cu BRD, au invitat 9 ilustratori români să reinventeze afișul de teatru. Fiindcă majoritatea afișelor ni se par un pic prăfuite, am vrut să vedem cum ar putea arăta cel mai vechi mijloc de chemat lumea în jurul scenei, dacă artiștii i-ar da un boost. Am făcut toate astea, „Din dragoste pentru teatru” - campania-experiment prin care vă invităm să dați mai departe afișele celor 9 ilustratori. Fie că le dați share, că vi le puneți cover sau wallpaper, fie că le printați sau vi le puneți pe tricou, orice mic gest este o mare declaraţie de dragoste pentru teatru.
I-am invitat pe toți cei 9 ilustratori să ne spună pe scurt povestea afișului pe care l-au creat, dar și povestea lor personală cu teatrul. Continuăm cu Sinboy, al cărui afiș îl puteți găsi în galeria de mai jos, disponibil la download în format hi-res, în format numai bun de pus wallpaper pe desktop / telefon sau cover de Facebook.
Cum îți amintești prima experiență pe care ai avut-o vreodată legată de teatru?
Părinților mei le plăceau la nebunie musical-urile și cred că primul pe care l-am văzut a fost Fantoma de la operă, la Londra. Țin minte că m-a impresionat cât de mare era scena. Și mai țin minte că făceam teatru la școală. Într-un an l-am jucat pe regele Irod. Altădată, am fost jumătate de vacă - cea posterioară.
Care e lucrul care îți place / te emoționează cel mai mult când mergi la teatru?
Mereu mă interesează felul în care e folosită scenografia pentru a crea lumi diferite și un simț al perspectivei.
Povestește-ne puțin despre cum a apărut posterul pentru campania „Din dragoste de teatru” - din ce ți-ai luat inspirația și cum ai rezonat la tema pe care ai avut-o de ilustrat.
Povestea din Vizita bătrânei doamne, de Friedrich Dürrenmatt, mi s-a părut puternică și dark, și am încercat să surprind în poster tensiunea, cu un twist al spectatorului care merge în vizită.