Înainte să-nceapă la Sibiu FITS, cel mai mare festival interanțional de teatru din România, Scena9, împreună cu BRD, au invitat 9 ilustratori români să reinventeze afișul de teatru. Fiindcă majoritatea afișelor ni se par un pic prăfuite, am vrut să vedem cum ar putea arăta cel mai vechi mijloc de chemat lumea în jurul scenei, dacă artiștii i-ar da un boost. Am făcut toate astea, „Din dragoste pentru teatru” - campania-experiment prin care vă invităm să dați mai departe afișele celor 9 ilustratori. Fie că le dați share, că vi le puneți cover sau wallpaper, fie că le printați sau vi le puneți pe tricou, orice mic gest este o mare declaraţie de dragoste pentru teatru.
I-am invitat pe toți cei 9 ilustratori să ne spună pe scurt povestea afișului pe care l-au creat, dar și povestea lor personală cu teatrul. Începem călătoria cu Marina Plantus, al cărei afiș îl puteți găsi în galeria de mai jos, disponibil la download în format hi-res, în format numai bun de pus wallpaper pe desktop / telefon sau cover de Facebook.
Cum îți amintești prima experiență pe care ai avut-o vreodată legată de teatru?
Primul spectacol de teatru ce l-am vizionat a fost un musical, My Fair Lady. Pe lângă umorul piesei şi muzica din orchestră ce te adâncea în poveste, îmi amintesc că lucrul ce m-a fascinat cu adevărat a fost scenogriafia. Simţeam că am descoperit o nouă lume, în care muzica, cuvintele şi decorul mă teleportau undeva în trecut.
Care e lucrul care îți place / te emoționează cel mai mult când mergi la teatru?
Fiind artist, pentru mine este foarte importantă partea vizuală. Așadar, fie că văd un spectacol în care acţiunea se petrece în trecut, fie un spectacol contemporan îmi place să analizez cu mare atenţie costumele, decorul, luminile și tot ce ţine de scenografie.
Povestește-ne pe scurt cum a apărut posterul pentru campania „Din dragoste de teatru” - din ce ți-ai luat inspirația și cum ai rezonat la tema pe care ai avut-o de ilustrat.
Tema mea a fost „Lasă pisica pe acoperişul fierbinte”, cu trimitere, evident, la piesa de teatru Pisica pe acoperişul fierbinte a lui Tennessee Williams. În ilustraţia mea, am încercat să pun în evidenţă contrastul dintre cele două personaje principale, datorat conflictelor conjugale. Brick fiind cel ce se confruntă cu o serie de probleme - printre care şi alcoolismul -, l-am reprezentat în culori închise. Pe Maggie, soţia lui ce îşi dorea cu disperare o împăcare, am ilustrat-o în culori aprinse. Privitorul pătrunde mai uşor în poveste şi prin intermediul simbolurilor, cum ar fi patul matrimonial, casa şi trandafirul cu ţepi.