Deși este de obicei ruda mai săracă a sezonului de toamnă, primăvara lui 2017 vine, datorită unor rearanjări ale grilei (precum Homeland, care a avut premiera în ianuarie), cu un sortiment potabil de seriale, printre care şi unele noi.
Dintre acestea, The Good Fight, a cărui acţiune începe la un an după evenimentele din ultimul episod al lui The Good Wife şi care e „creat” de autorii serialului precedent. În rolul principal, Ygritte, pardon, Rose Leslie, iar dacă vi se părea că Aliciei Florrick nu i-a fost uşor, să vedeţi cum e viaţa unei avocate începătoare cu un tată bănuit de schemă Ponzi în vremea lui Trump. Noul serial încearcă să pescuiască millenials şi s-ar putea să şi reuşească, mai ales că surprinde foarte bine haosul pe care-l aduce noul regim în sistemul juridic.
Până să înceapă al treilea sezon din Fargo (pe 19 aprilie), scriitorul, scenaristul şi producătorul său, Noah Hawley, livrează un serial bazat pe Marvel Comics, pe numele său Legion. Protagonistul e David Haller (Dan Stevens), care e ceva mai mult decât om, poate chiar mutant, sigur capabil să se mişte în mai multe dimensiuni. Ei, Hawley porneşte de la superputerile personajelor sale, pe care le foloseşte drept licenţă pentru a crea cel mai dezorientant serial de la ora actuală, în care ţi-e arareori clar unde sau când eşti, ce e real, ce nu şi pentru cine, mai ales că mizanscena, la fel de elaborată ca în Fargo, îţi joacă feste temporale la fiecare pas.
O are pe Uma Thurman şi un ton pe care puţine seriale îl nimeresc – se amuză pe seama personajelor sale cu o jumătate de gură, dar se şi emoţionează când dau de greu. Definit de producători drept o comedie neagră, Imposters, cu Inbar Lavi în rolul principal, are în centru un cameleon uman, mai precis, o femeie care determină varii parteneri să se îndrăgostească de ea, s-o ia de nevastă, pentru ca apoi să le ia toţi banii. Necazul e că îndrăgosteala lasă urme adânci, ceea ce determină fosta pradă să treacă în ipostaza de vânător-investigator şi să pornească în căutarea răufăcătoarei, care nici ea n-o duce prea bine...
Probabil cel mai vizibil serial al momentului, cu o distribuţie de film de Hollywood (Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Alexander Skarsgård), creat de David E. Kelley (Ally McBeal, mai recent Goliath) şi regizat de nominalizatul la Oscar Jean-Marc Vallée, Big Little Lies nu e rău. Însă miniseria de şapte episoade încă îşi caută vocea la al patrulea episod: are o tensiune care mocneşte, dar nu se ridică la înălţimea ei şi trenează, palpându-şi parcă la nesfârşit personajele.
PS: Serialul campion la amorţit neuronii: Riverdale. Face Beverly Hills, 90210 să pară o dramă cu vaste implicaţii sociale şi politice
PS 2: Ce merită aşteptat cu sufletul la gură în primăvara asta: The Handmaid's Tale, serialul făcut după romanul distopic omonim al lui Margaret Atwood. Premiera e pe 26 aprilie.