Daniel Boiangiu (sau Denis) este un artist tânăr care se împarte între garsoniera din Titan în care compune și face grafică, sala de repetiții dintr-un beci de la APACA și jobul la corporație. A cântat de la pop & punk, la stoner & death metal, și recent a mai lansat un proiect de country românesc: Cava Doro.
L-am urmărit la concerte, repetiții și la el acasă, ca să văd ce îl inspiră și cum experimentează cu sintetizatorul.
Daniel pune jos o sacoșă cu beri și desface husa. „Ghiciți ce am aicea”, spune, și scoate o chitară care pare că a văzut și zile mai bune, cu un mâner de sacoșă de rafie IKEA în loc de curea. „E foarte punk chitara asta”, zice Marat. „E posibil să fie o Hora sau un Reghin, dar nu scrie nimic pe ea. O să fie chitara comunală. Sau poate o distrugem într-un concert sau într-un clip, îi dăm foc sau o spargem, să fie așa spectaculos”, se gândește Daniel. Îmi spune că nu prea îi place să abuzeze de instrumente, dar, dacă e rost de spectacol și și-au trăit deja viața, o mai face. Luăm câte o bere din sacoșă și coborâm în mica sală de repetiții din incinta fostei fabrici de textile APACA. Cinstea e pentru că Daniel are job nou, la aceeași companie, dar ceva mai bine plătit.
Un pulometru stă pe un amplificator [n.r.: suvenir tip „marginea șoselei pe Valea Prahovei”, instrument de măsurare a pulii]. Pereții sunt tapetați cu burete antifonic, postere și ilustrații, un fierăstrău, semne de circulație și un tirbușon agățat în cuier. Într-un PET de cinci litri pe care scrie „Joe Bidon” se scurge apa din dezumidificatorul care se chinuie să facă față. „Corzile mele s-au făcut crispy de la umezeala asta”, zice Daniel. „Nu degeaba ni se rup corzile.”
Daniel, Marko, Marat, Gabi și Alex, cinci tineri de 26-27 de ani, respectiv 33 Alex, s-au adunat pentru una dintre cele două repetiții săptămânale ale trupei D.E.N.I.S.. Marat lipește basul cu scoci, Gabriel își scoate laptopul, Alex își dă jos tricoul și strânge cinelele, Marko își cablează chitara și aranjează pedalele. „Marat, dă-mi și mie lămâia aia”, zice Gabi și basistul îi aruncă un shaker-ul citric [n.r.: instrument de percuție]. „Când sunteți gata, hai să dăm Mărțișor un pic dacă vreți.” Cântă o dată piesa care va apărea pe următorul album D.E.N.I.S., Cuțitul de Argint, și mai lucrează de câteva ori finalul, până iese totul cum trebuie. Între încercări, cei cinci prieteni ascultă înregistrările pieselor, ca să vadă ce mai pot îmbunătăți la cum le interpretează live. „Îți arăt cum l-aș fi făcut eu, cum mi se pare mie inteligent, ca să nu fie prea multă bătaie, că nu e ciocăneală”, zice Alex, toboșarul, și face o demonstrație. „Tre’ să mai tai din el, nu e mereu dublul ăla pe snare, prima oară e, a doua oară nu e. Aha, deja e mai bine”, concluzionează Daniel.